A-Z ELEKTRO květen / červen 2013

24 A-Z ELEKTRO MOTORY A POHONY květen/červen 2013 Výkonné a účinné trakční motory Š koda Electric je význam- ným výrobcem techno- logicky velmi vyspělých a maximálně spolehli- vých trakčních motorů, které dodává po celém světě nejen pro vozidla městské hromadné dopravy, ale také pro důlní vozidla. TRAKČNÍ MOTORY PRO VOZY METRA Pro vozy metra vyvinula Škoda Electric trakční motor s výkonem od 150 do 260 kilowattů. Motory mohou být vybaveny otáčivým čidlem či Pt články pro měření teploty. Zákaz- ník má na výběr také z několika variant ložiskování (např. standardní či bezúdržbová ložiska). Trakční motory jsou velkým zdrojem odpad- ního tepla, musí tedy být dostatečně chlazeny. U motorů pro vozy metra se používá systém vlastní ventilace. Škoda Electric uspěla s motory pro vozy metra nejen na českém trhu, ale významné kontrakty uzavřela také v Maďarsku, Rusku, na Ukrajině nebo v Mexiku. Vlastnosti Výkonový rozsah: 150–260 kW Chlazení: Vlastní ventilace Otáčky: Max do 3830 RPM Třída izolace: C 200 TRAKČNÍ MOTORY PRO TROLEJBUSY Pro trolejbusy vyvinula Škoda Electric trakční motor s výkonem od 100 do 300 kilowattů. Motory mohou být navíc vybaveny otáčivým čidlem či Pt články pro měření teploty. Zákazník má na výběr také z několika variant ložiskování (např. standardní či bezúdržbová ložiska). K dodatečnému chlazení motorů pro trolejbusy se používá sys- tém cizí ventilace. Kromě českého trhu Škoda Electric uspěla s motory pro trolejbusy také v Itálii, Lotyšsku, Řecku, USA, Kanadě či Venezuele. Vlastnosti Výkonový rozsah: 100–300 kW Chlazení: Cizí ventilace Otáčky: Max do 4400 RPM Třída izolace: C 200 TRAKČNÍ MOTORY PRO TRAMVAJE Škoda Electric dodává pro tramvaje elektrické motory s výkonem od 46 do 135 kilowattů, které musí splnit náročné podmínky tramva- jového provozu. Motory mohou být navíc vybaveny otáčivým čidlem či Pt články pro měření teploty. Zákaz- ník má na výběr také z několika variant ložiskování (např. standardní či bezúdržbová ložiska) či typů chla- zení. Trakční motory jsou velkým zdrojem odpadního tepla, musí tedy být dostatečně chlazeny. U motorů pro tramvaje se používá systém vlastní ventilace nebo vodního chla- zení. S motory pro tramvaje Škoda Electric uspěla nejen na českém trhu, ale významné kontrakty uza- vřela také v Německu, Rakousku, Polsku, Turecku, USA nebo Číně. Vlastnosti Výkonový rozsah: 46–135 kW Chlazení: Vlastní ventilace, vodní chlazení (dle přání zákazníka) Otáčky: Max do 5576 RPM Třída izolace: C 200 TRAKČNÍ MOTORY PRO LOKOMO- TIVY A PŘEDMĚSTSKÉ JEDNOTKY Škoda Electric vyvinula pro loko- motivy a vlakové jednotky trakční motor s výkonem od 500 do 1600 kilowattů. Motory mají speciálně upravené statorové vinutí, které může být dle požadavků zákazníka zapojeno do dvojité hvězdy, navíc mohou být vybaveny otáčivým čidlem či Pt články pro měření teploty. Zákazník má na výběr také z několika variant ložiskování (např. standardní či bezúdržbová ložiska) či typů chlazení. U motorů pro lokomotivy a předměstské jednotky se používá systém vlastní nebo cizí ventilace. Tyto motory jsou dodávány například pro lokomotivy Škoda 109 E, elektrické dvoupod- lažní jednotky s označením 471 (pro ČR) a 671 (pro Slovensko), které vyrábí Škoda Transportation. Vlastnosti Výkonový rozsah: 500–1600 kW Chlazení: Vlastní, cizí ventilace (dle přání zákazníka) Otáčky: Max do 4200 RPM Třída izolace: C 200, H TRAKČNÍ MOTORY PRO DŮLNÍ VOZIDLA Škoda Electric vyvinula pro důlní vozidla trakční motor, který se vyznačuje vysokou technologickou vyspělostí a maximální spolehlivostí. Škoda Electric je jediným dodava- telem elektrických motorů pro důlní vozidla s výkonem od 800 do 1600 kilowattů a nosností až 360 tun. Svou konstrukcí jsou velmi blízké motorům dieselelektrické lokomotivy. Motory jsou přizpůsobeny náročnému provozu těžebního průmyslu a mají speciálně upravené statorové vinutí, které je odolné proti znečištění. Navíc mohou být vybaveny otáčivým čidlem či Pt články pro měření teploty. Zákazník má na výběr také z několika variant ložiskování (např. standardní či bezúdržbová ložiska). Trakční motory jsou velkým zdrojem odpadního tepla, musí tedy být dostatečně chlazeny. U motorů pro důlní vozidla se používá systém cizí ventilace. Škoda Electric dodává tyto trakční motory významným těžebním firmám nejen v Evropě, ale také v USA, Číně, Mexiku či Austrálii. Plzeňská firma se může také po- chlubit zlatým certifikátem dodavatele společnosti Caterpillar, což je největší světový výrobce důlních izemních strojů a nákladních vozidel pro těžební průmysl. Vlastnosti Výkonový rozsah: 800–1600 kW Chlazení: cizí ventilace Otáčky: Max do 4000 RPM Třída izolace: C 200

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=