Zvýšení nabíjecího výkonu až na 450 kW – průmyslové sdružení vyvíjí technologii, která by umožnila dobíjení elektromobilů rychle a pohodlně jako tankování paliva.


Průmyslové společnosti zapojené do výzkumného projektu FastCharge představily nejnovější poznatky z oblasti rychlého a pohodlného napájení elektromobilů. V bavorském městě Jettingen-Scheppach byl slavnostně zahájen provoz prototypu nabíjecí stanice s výkonem až 450 kW. Výzkumné elektromobily vyvinuté v rámci tohoto projektu demonstrovaly na této ultrarychlé nabíjecí stanici dobu nabíjení méně než 3 minuty pro dojezd prvních 100 kilometrů nebo 15 minut pro plné nabití (stav nabití (SOC) 10 – 80 %).

Phoenix Contact. dobijenijpgNová nabíjecí stanice je vhodná pro elektrické modely všech značek s obvyklou evropskou variantou typu 2 celosvětového systému kombinovaného nabíjení (CCS) a lze ji ihned bezplatně používat. Aby při rychlém nabíjení s mimořádně vysokým výkonem bylo možné vyhovět vzniklým požadavkům, jsou použity chlazené nabíjecí kabely HPC (High Power Charging) od společnosti Phoenix Contact, které jsou plně kompatibilní s CCS.
Projekt FastCharge, který byl zahájen v červenci roku 2016, je provozován průmyslovým sdružením pod vedením koncernu BMW Group, zahrnující společnosti Allego GmbH, Phoenix Contact E-Mobility GmbH, Dr. Ing. Ing. H. c. F. Porsche AG a Siemens AG. Projekt FastCharge je financován Spolkovým ministerstvem dopravy a digitální infrastruktury částkou v celkové výši 7,8 milionu eur. Realizaci dotačních směrnic koordinuje Národní organizace pro vodíkové technologie a palivové články (NOW).

Aktuální číslo v prodeji

A-Z ELEKTRO březen/duben 2024

Rozšířené veletržní číslo časopisu se věnuje jako vždy v tuto dobu pozvánkám na stánky společností vystavujícím na...

Nejčtenější články